tel: +48 790 331 828 / [email protected]

Rekrutacja

 

Rekrutacja do turnieju była prowadzona od 19 września do 15 października. Miała na celu pozyskanie 64 zespołów z całej Polski, w tym w połowie z małych ośrodków miejskich. Za małe ośrodki uznano miasta, które nie są miastami wojewódzkimi. Aby uzyskać założony cel rekrutację podzielono na dwa etapy. Dodatkowo wprowadzono limit szkół z jednego miasta który wynosił 5 szkół. Jeżeli dana szkoła chciała zgłosić więcej niż jedną drużynę to pierwszeństwo w rekrutacji miały drużyny, które zgłosiły się jako pierwsze. 

 

Rekrutacja przede wszystkim była promowana w Internecie. Utworzono specjalną zakładkę na stronie Instytutu Wschodnich Inicjatyw (Debatujemy o Polsce) oraz wydarzenie na Facebooku zachęcające do wzięcia udziału w turnieju, gdzie na bieżąco publikowano informacje o przebiegu rekrutacji, przygotowaniach do turnieju i prezentowano zgłoszone szkoły. Wydarzenie promowano także na profilu Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców oraz zaprzyjaźnionych organizacji zajmujących się sztuką przemawiania: Fundacji Projekty edukacyjne, Fundacji edukacyjnej G5, Tarnowskiej Ligi Debatanckiej, Fundacji Nowy Głos oraz Śląskiego Turnieju debat.

 

Rekrutacja zakończyła się sukcesem w założonym terminie. Zrekrutowano 64 zespoły, które wzięły udział w turnieju, który odbył się w dniach 4-7 listopada 2016 r. w Krakowie. W turnieju wystąpiły 64 drużyny z 56 szkół. Przyjezdne szkoły reprezentowały 14 z 16 województw. Wśród 64 drużyn 29 reprezentowało małe miejscowości co wynosi 45 % wszystkich uczestników. 

 

Realizacja projektu możliwa była dzięki środkom pozyskanym z Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w ramach konkursu: "Wsparcie wymiaru samorządowego i obywatelskiego polskiej polityki zagranicznej - 2016".